Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

WYKREŚLENIE Z EWIDENCJI KLUBÓW SPORTOWYCH DZIAŁAJĄCYCH W FORMIE STOWARZYSZENIA, KTÓRYCH STATUTY NIE PRZEWIDUJĄ PROWADZENIA DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ/EWIDENCJI UCZNIOWSKICH KLUBÓW SPORTOWYCH

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Przebieg postępowania:
1. Jeżeli członkowie klubu sportowego chcą, aby klub zakończył swoją działalność i byt prawny powinni na walnym zebraniu członków:

  • podjąć uchwałę o rozwiązaniu klubu zgodnie z zapisami statutu klubu;
  • sporządzić protokół z walnego zebrania członków;
  • sporządzić listę obecności walnego zebrania członków.

Uchwała powinna określać datę rozwiązania klubu, która jest jednocześnie datą rozpoczęcia likwidacji, określając cel na który przeznaczony będzie majątek zlikwidowanego klubu. Może także wskazać likwidatora, jednakże w przypadku braku takiego wskazania w uchwale i statucie likwidatorami są członkowie Zarządu (art. 36 ust. 1 ustawy Prawo o stowarzyszeniach).

2. Następnie likwidator:

1) podaje do publicznej wiadomości informacje o wszczęciu postępowania likwidacyjnego,
2) sporządza sprawozdanie z przeprowadzonej likwidacji zawierające informację o podjętych działaniach w ramach likwidacji m.in. o zaspokojeniu wszelkich zobowiązań klubu sportowego, o bilansie na dzień otwarcia i zamknięcia likwidacji.
3) składa wniosek do Prezydenta Grudziądza o wykreślenie klubu sportowego z ewidencji.

  • Wniosek likwidatora o wykreślenie z ewidencji klubów sportowych działających w formie stowarzyszenia, których statuty nie przewidują prowadzenia działalności gospodarczej/ewidencji uczniowskich klubów sportowych (do pobrania tutaj lub ).
  • Protokół walnego zebrania członków.
  • Uchwała walnego zebrania członków o rozwiązaniu klubu.
  • Uchwała walnego zebrania członków wyznaczająca likwidatora (jeśli likwidator nie jest wyznaczony na mocy postanowień statutu klubu).
  • Uchwała walnego zebrania członków o przeznaczeniu majątku lub uchwała stwierdzająca, że klub nie posiada majątku.
  • Lista obecności na walnym zebraniu członków.
  • Dowód uiszczenia opłaty skarbowej (nie dotyczy uczniowskich klubów sportowych oraz organizacji pożytku publicznego).

Komórka organizacyjna

  • Biuro Obsługi Interesantów, ul. Ratuszowa 1, przyziemie, tel. 56 45 10 225,
  • Biuro Prezydenta, ul. Ratuszowa 1, pok. 201, tel. 56 45 10 201,
  • Wydział Kultury i Sportu, ul. Wybickiego 38/40, tel. 56 45 10 359 lub 348,
    w poniedziałek, środę i czwartek w godz. 7.30 – 15.30, wtorek w godz. 7.30 – 17.00, piątek w godz. 7:00 – 13:30;
  • Biuro Obsługi Interesantów w Centrum Handlowym „Alfa” ul. Chełmińska 4, parter, tel. 56 45 10 336 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00.

Opłaty

  • Opłata skarbowa w wysokości 10 zł.
  • Opłatę skarbową można uiszczać:
    • gotówką w kasie Urzędu, ul. Ratuszowa 1, przyziemie lub ul. Mickiewicza 28/30, Biuro Obsługi Interesantów, parter, pok. 6, w poniedziałek, środę i czwartek w godz. 7.30 – 15.00, wtorek w godz. 7.30 – 16.30, piątek w godz. 7.00 – 13.00.
    • przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP SA Oddział 1 w Grudziądzu konto Nr 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z dopiskiem: „Opłata z tytułu wydania decyzji”.
  • Opłacie skarbowej nie podlegają uczniowskie kluby sportowe oraz organizacje pożytku publicznego.

Termin i sposób realizacji

W ciągu miesiąca od złożenia kompletnego wniosku.
W sprawach szczególnie skomplikowanych w ciągu 2 miesięcy.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 25 czerwca 2010 roku o sporcie,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 roku – Kodeks postępowania administracyjnego,
  • ustawa z dnia 7 kwietnia 1989 roku – Prawo o stowarzyszeniach,
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej,
  • rozporządzenie Ministra Sportu i Turystyki z dnia 18 października 2011 roku w sprawie ewidencji klubów sportowych.

Tryb odwoławczy

Odwołanie wnosi się do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Prezydenta Miasta Grudziądza. Odwołanie wnosi się w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji stronie.


Dodatkowe informacje, uwagi

Wykreślenie i odmowa wykreślenia z ewidencji następuje w drodze decyzji.

04.02.2022