Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

ZEZWOLENIE NA WYŁĄCZENIE GRUNTÓW Z PRODUKCJI ROLNEJ

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wypełniony druk wniosku o zezwolenie na wyłączenie gruntów z produkcji rolnej (do pobrania tutaj lub ) oraz załączniki:

  • zaświadczenie o pochodzeniu i klasach bonitacyjnych gleb przeznaczonych do wyłączenia z produkcji rolniczej,
  • dokument stwierdzający prawo do dysponowania gruntem (np. kopia aktu notarialnego, wypis z księgi wieczystej, umowa dzierżawy, inne),
  • kopia decyzji o warunkach zabudowy i zagospodarowania terenu lub informacja o przeznaczeniu tego terenu w miejscowym planie zagospodarowania przestrzennego,
  • plan zagospodarowania działki (projekt zabudowy) wraz z rozliczeniem powierzchni inwestycji w klasach bonitacyjnych i użytkach oraz wskazanie terenu przeznaczonego do wyłączenia z produkcji rolniczej oraz terenu niezainwestowanego – o ile taki teren ma pozostać,
  • wypis z rejestru gruntów,
  • dokument określający aktualną wartość wolnorynkową gruntu przeznaczo-nego do wyłączenia ustaloną według cen rynkowych stosowanej w danej miejscowości, w obrocie gruntami, w dniu faktycznego wyłączenia tego gruntu z produkcji (np. opinia rzeczoznawcy majątkowego),
  • pełnomocnictwo oraz dowód uiszczenia opłaty skarbowej za złożenie pełnomocnictwa,
  • aktualny wypis z Krajowego Rejestru Sądowego lub inny dokument określający zasady reprezentacji podmiotu (dotyczy osób prawnych).

Komórka organizacyjna

Wydział Środowiska ul. gen. Sikorskiego 32-36, parter, pokój 6, tel. 56 45 10 226 lub 56 45 10 262 w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00 oraz w piątki w godz. 7.00 – 13.30.


Opłaty

Brak opłat.


Termin i sposób realizacji

Zgodnie z KPA załatwienie sprawy wymagającej postępowania wyjaśniającego powinno nastąpić nie później niż w ciągu miesiąca, a sprawy szczególnie skomplikowanej – nie później niż w ciągu dwóch miesięcy od dnia wszczęcia postępowania.


Podstawa prawna

Ustawa z dnia 3 lutego 1995 r. o ochronie gruntów rolnych i leśnych (Dz. U. z 2017 r. poz. 1161 t.j.).


Tryb odwoławczy

Na niniejszą decyzję służy stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządo-wego Kolegium Odwoławczego w Toruniu za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza w terminie 14 – stu dni od dnia jej doręczenia.


Dodatkowe informacje, uwagi

Szczegółowe informacje w niniejszej sprawie można uzyskać w Wydziale Środo-wiska, Urzędu Miejskiego w Grudziądzu lub pod numerem telefonu 56 45 10 226.

07.10.2019