Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

ZGŁOSZENIE WYMELDOWANIA Z MIEJSCA POBYTU STAŁEGO LUB Z MIEJSCA POBYTU CZASOWEGO ZGŁOSZENIE WYJAZDU POZA GRANICE RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

W urzędzie:

Wypełniony formularz (druk) meldunkowy „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu stałego” (do pobrania tutaj ) lub „zgłoszenie wymeldowania z miejsca pobytu czasowego” (do pobrania tutaj ), „zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej” (do pobrania tutaj ), oraz:

  • do wglądu – dowód osobisty, paszport,
  • pełnomocnictwo – w przypadku osoby upoważnionej (do pobrania tutaj  lub ),
  • do wglądu dowód osobisty pełnomocnika lub paszport,
  • przy wymeldowaniu dzieci wymagana jest obecność jednego z rodziców lub opiekuna prawnego,
  • jeśli osoba zgłaszająca własne wymeldowanie wnosi o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu (do pobrania tutaj  lub ) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia w wysokości 17,00 złotych,
  • jeśli o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu wnosi pełnomocnik: wniosek o wydanie zaświadczenia o wymeldowaniu (do pobrania tutaj  lub ) wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu wydania zaświadczenia 17 złotych oraz dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa 17,00 złotych.

Przez internet:

Dokument można przesłać drogą elektroniczną wypełniając jeden z poniższych formularzy znajdujących się na stronie Ministerstwa Cyfryzacji https://obywatel.gov.pl/ https://obywatel.gov.pl/meldunek/wymelduj-sie-z-pobytu-stalego https://obywatel.gov.pl/meldunek/wymelduj-sie-z-pobytu-czasowego https://obywatel.gov.pl/wyjazd-za-granice/zglos-wyjazd-za-granice

Do elektronicznego zgłoszenia należy załączyć:
w przypadku ubiegania się o wymeldowanie przez pełnomocnika: elektroniczny dokument pełnomocnictwa (do pobrania tutaj  lub ), uwierzytelniony Profilem Zaufanym ePUAP lub podpisem kwalifikowanym udzielającego pełnomocnictwa wraz z dowodem wniesienia opłaty skarbowej z tytułu złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa.


Komórka organizacyjna

  • Urząd Stanu Cywilnego Referat Spraw Obywatelskich, ul. Mickiewicza 28/30, parter, Biuro Obsługi Mieszkańców, pok. 6, tel. 56 45 10 385 lub 401 w poniedziałek, środę i czwartek w godz. 7.30 – 15.30, we wtorek w godz. 7.30 – 17.00, w piątek w godz. 7.00 – 13.30.
  • Biuro Obsługi Interesantów w Centrum Handlowym „Alfa” ul. Chełmińska 4, parter, tel. 56 45 10 337 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00. (tylko pobranie wniosku do wypełnienia oraz uzyskanie informacji o procedurze)

Opłaty

1. Usługa jest bezpłatna.
2. Wydanie na wniosek zaświadczenia potwierdzającego wymeldowanie z miejsca pobytu stałego lub z miejsca pobytu czasowego – opłata skarbowa w wysokości 17 zł.
3. Opłacie skarbowej w wysokości 17 zł podlega złożenie pełnomocnictwa w tej sprawie. Składający pełnomocnictwo jest zobowiązany dołączyć dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 17.00 zł, którą można uiścić w Kasie, Biuro Obsługi Interesantów, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 6 w poniedziałek, środę, czwartek w godz. 7.30 – 15.00, we wtorek w godz. 7.30 – 16.30, w piątek w godz. 7.00 – 13.00 albo przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP SA Oddział 1 w Grudziądzu konto Nr 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 tytuł wpłaty: złożenie pełnomocnictwa lub wydanie zaświadczenia.

Nie podlega opłacie skarbowej czynność złożenia dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa: małżonkowi, wstępnemu (tj. jednemu z rodziców, dziadków, pradziadków), zstępnemu (tj. dziecku, wnukowi, prawnukowi) lub rodzeństwu.


Termin i sposób realizacji

W dniu złożenia wymaganych dokumentów.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r. poz. 735),
  • ustawa z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności (Dz. U. z 2022 r. poz. 1191),
  • ustawa z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070),
  • ustawa z dnia 18 lipca 2002 r. o świadczeniu usług drogą elektroniczną (Dz. U. z 2020 r. poz. 344),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021r. poz. 1923),
  • rozporządzenie Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 13 grudnia 2017 r. w sprawie określenia wzorów i sposobu wypełniania formularzy stosowanych przy wykonywaniu obowiązku meldunkowego (Dz. U. poz. 2411 z późn. zm.),
  • art. 29 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. U. UE z 2016 r., L 119/1).

Tryb odwoławczy

Nie dotyczy.


Dodatkowe informacje, uwagi

  1. Zgłoszenia wymeldowania z miejsca pobytu stałego albo z miejsca pobytu czasowego można dokonać: w formie pisemnej na formularzu w organie gminy właściwym dla dotychczasowego miejsca pobytu lub w formie dokumentu elektronicznego na formularzu umożliwiającym wprowadzenie danych do systemu teleinformatycznego organu gminy.
  2. Zgłoszenia wymeldowania można dokonać przez pełnomocnika, legitymującego się pełnomocnictwem udzielonym w formie pisemnej, po okazaniu przez pełnomocnika do wglądu jego dowodu osobistego lub paszportu (art. 33 § 2 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. – Kodeks postępowania administracyjnego) w organie gminy właściwym ze względu na dotychczasowe miejsce pobytu stałego.
  3. Za osobę nieposiadającą zdolności do czynności prawnych lub posiadającą ograniczoną zdolność do czynności prawnych obowiązek meldunkowy wykonuje jej przedstawiciel ustawowy, opiekun prawny lub inna osoba sprawująca nad nią faktyczną opiekę w miejscu ich wspólnego pobytu.
  4. Kiedy należy się wymeldować – najpóźniej w dniu, w którym następuje opuszczenie miejsca zameldowania na pobyt stały. Można wymeldować się z miejsca pobytu stałego lub czasowego dokonując zameldowania w nowym miejscu pobytu – wtedy następuje automatyczne wymeldowanie z poprzedniego adresu.
  5. Osoba, która wyjeżdża z kraju z zamiarem stałego pobytu poza granicami Rzeczypospolitej Polskiej jest obowiązana zgłosić swój wyjazd. Zgłoszenie wyjazdu poza granice Rzeczypospolitej Polskiej skutkuje wymeldowaniem z miejsca pobytu stałego i czasowego.
  6. Osoba, która wyjeżdża poza granice Rzeczypospolitej Polskiej, bez zamiaru stałego pobytu, na okres dłuższy niż 6 miesięcy, jest obowiązana zgłosić swój wyjazd.
  7. W przypadku zgłoszeń wymeldowania poza granice kraju dokonuje się ich najpóźniej w dniu opuszczenia miejsca pobytu stałego albo czasowego.
  8. Załatwienie sprawy w formie dokumentu elektronicznego – poprzez Elektroniczną Platformę Usług Administracji Publicznej na stronie http://epuap.gov.pl wyłącznie osoba posiadająca ważny kwalifikowany certyfikat lub podpis potwierdzony profilem zaufanym ePUAP.

UWAGA!
klauzula informacyjna dot. przetwarzania danych osobowych na podstawie obowiązku prawnego ciążącego na administratorze – przetwarzanie w związku z ustawą z dnia 24 września 2010 r. o ewidencji ludności dostępna na stronie BIP Urzędu Miejskiego w Grudziądzu w zakładce: Urząd Miejski -> Ochrona danych osobowych -> Klauzule informacyjne dotyczące przetwarzania danych osobowych

http://bip.grudziadz.pl/strony/16837.dhtml

19.10.2022