ULGI W PODATKACH I OPŁATACH LOKALNYCH
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem - Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
- Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wniosek o ulgę w podatkach i opłatach lokalnych (umorzenie, odroczenie, raty):
załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.),
- sprawozdania finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości za okres 3 ostatnich lat obrotowych lub oświadczenie o braku obowiązku sporządzania sprawozdań (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty),
- informacja dotycząca sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku, w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
- kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
- informacja o charakterze i zasięgu terytorialnym prowadzonej działalności gospodarczej oraz kategoriach podmiotów nabywających wytworzone produkty i korzystających z usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
- informacja podatnika o stanie majątkowym,
- inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
- Podatnicy, którzy nie są zobligowani przepisami o rachunkowości do składania sprawozdań finansowych składają informacje o wynikach działalności za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w tym zeznań podatkowych PIT (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty).
załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:
- informacja podatnika o stanie majątkowym,
- inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
załączniki dla wnioskodawcy – osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą:
- wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
- formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.),
- sprawozdania finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości za okres 3 ostatnich lat obrotowych lub oświadczenie o braku obowiązku sporządzania przedmiotowych sprawozdań (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty),
- informacja o sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
- kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
- informacja o charakterze i zasięgu terytorialnym prowadzonej działalności gospodarczej oraz kategoriach podmiotów nabywających wytworzone produkty i korzystających z usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
- inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
- Podatnicy, którzy nie są zobligowani przepisami o rachunkowości do składania sprawozdań finansowych, składają informacje o wynikach działalności za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w tym zeznań podatkowych (PIT) (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty).
załączniki dla wnioskodawcy – osoba prawna nieprowadząca działalności gospodarczej:
- informacja o sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
- kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
- inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
Komórka organizacyjna
- Biuro Obsługi Interesantów, ul. Ratuszowa 1, Przyziemie, tel. 56 45 10 225, 228, 304, 424 lub Wydział Finansowy Referat Wymiaru Podatków i Kontroli Podatkowej, ul. Ratuszowa 1, parter, pok. 100, tel. 56 45 10 242, 243, 319 w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.
- Biuro Obsługi Interesantów w Centrum Handlowym „Alfa” ul. Chełmińska 4, parter, od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00.
Opłaty
Brak opłat.
Termin i sposób realizacji
- w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami,
- w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania ze względu na skomplikowany charakter sprawy, po zawiadomieniu strony z podaniem przyczyny niedotrzymania terminu i wyznaczeniu nowego terminu załatwienia sprawy.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2021 r. poz. 1540, z późn. zm.),
- ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743, z późn. zm.),
- rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013),
- rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311, z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza.
Dodatkowe informacje, uwagi
W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.
14.02.2022