Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

ULGI W OPŁACIE ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI (UMORZENIE, ODROCZENIE, RATY)

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wniosek o ulgę w dochodach niepodatkowych (umorzenie, odroczenie, raty)

  • Załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna nieprowadząca działalności gospodarczej:
    • Informacja podatnika o stanie majątkowym,
    • Informacja o prowadzonej działalności gospodarczej
    • Inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
  • Załączniki dla wnioskodawcy – osoba fizyczna prowadząca działalność gospodarczą:
    • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
    • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311, z późn. zm.),
    • sprawozdania finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości za okres 3 ostatnich lat obrotowych lub oświadczenie o braku obowiązku sporządzania sprawozdań (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty),
    • informacja dotycząca sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku, w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
    • kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
    • informacja o charakterze i zasięgu terytorialnym prowadzonej działalności gospodarczej oraz kategoriach podmiotów nabywających wytworzone, produkty i korzystających z usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
    • informacja podatnika o stanie majątkowym,
    • inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
  • Podatnicy, którzy nie są zobligowani przepisami o rachunkowości do składania sprawozdań finansowych składają informacje o wynikach działalności za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w tym zeznań podatkowych PIT (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty).
  • Załączniki dla wnioskodawcy – osoba prawna nieprowadząca działalności gospodarczej:
    • Informacja o sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
    • kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
    • inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
  • Załączniki dla wnioskodawcy – osoba prawna prowadząca działalność gospodarczą:
    • wszystkie zaświadczenia o pomocy de minimis oraz pomocy de minimis w rolnictwie lub rybołówstwie, jakie otrzymała w roku, w którym ubiega się o pomoc, oraz w ciągu 2 poprzedzających go lat podatkowych, albo oświadczenie o wielkości tej pomocy otrzymanej w tym okresie, albo oświadczenie o nieotrzymaniu takiej pomocy w tym okresie,
    • formularz informacji przedstawianych przy ubieganiu się o pomoc de minimis stanowiący załącznik do rozporządzenia Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53, poz. 311,
      z późn. zm.),
    • sprawozdania finansowe w rozumieniu ustawy o rachunkowości za okres 3 ostatnich lat obrotowych lub oświadczenie o braku obowiązku sporządzania sprawozdań (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty),
    • informacja dotycząca sytuacji ekonomicznej za miniony okres bieżącego roku, w zakresie, układzie i szczegółowości takiej jak dla sprawozdań finansowych sporządzanych w oparciu o przepisy ustawy o rachunkowości,
    • kopia ostatniej złożonej w ZUS deklaracji rozliczeniowej DRA,
    • informacja o charakterze i zasięgu terytorialnym prowadzonej działalności gospodarczej oraz kategoriach podmiotów nabywających wytworzone, produkty i korzystających z usług świadczonych w ramach prowadzonej działalności gospodarczej,
    • informacja podatnika o stanie majątkowym,
    • inne, na żądanie organu podatkowego w trakcie prowadzonego postępowania podatkowego.
  • Podatnicy, którzy nie są zobligowani przepisami o rachunkowości do składania sprawozdań finansowych składają informacje o wynikach działalności za okres 3 ostatnich lat obrotowych, w tym zeznań podatkowych PIT (dotyczy wniosków o odroczenie lub raty).

Komórka organizacyjna

  • Biuro Obsługi Interesanta, ul. Ratuszowa 1, przyziemie Ratusza, tel. 56 45 10 225, 228, 304, 424 lub Biuro Gospodarki Odpadami, ul. Sikorskiego 32/36, parter pok. 2, tel. 56 45 10 335 lub 56 45 10 220, w poniedziałki, środy, czwartki  w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00-13.30,
  • Biura Obsługi Interesanta w Centrum Handlowym „Alfa”, ul. Chełmińska 4, parter, tel. 56 46 59 288 poniedziałek-piątek w godz. 9.00-17.00.

Opłaty

Brak opłat.


Termin i sposób realizacji

  • w ciągu miesiąca od dnia złożenia wniosku wraz z wymaganymi dokumentami,
  • w ciągu 2 miesięcy od dnia wszczęcia postępowania ze względu na skomplikowany charakter sprawy, po zawiadomieniu strony z podaniem przyczyny niedotrzymania terminu i wyznaczenia nowego terminu załatwienia sprawy.

Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2022 r. poz. 2651, z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 30 kwietnia 2004 r. o postępowaniu w sprawach dotyczących pomocy publicznej (Dz. U. z 2021 r. poz. 743, z późn. zm.),
  • rozporządzenie Komisji (UE) nr 1407/2013 z dnia 18 grudnia 2013 r. w sprawie stosowania art. 107 i 108 Traktatu o funkcjonowaniu Unii Europejskiej do pomocy de minimis (Dz. Urz. UE L 352 z 24.12.2013),
  • rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2010 r. w sprawie zakresu informacji przedstawianych przez podmiot ubiegający się o pomoc de minimis (Dz. U. Nr 53 poz. 311, z późn. zm.).

 


Tryb odwoławczy

Od decyzji przysługuje stronie prawo wniesienia odwołania do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, w terminie 14 dni od daty jej doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza.


Dodatkowe informacje, uwagi

W przypadku braku wymaganych dokumentów wnioskodawca zostanie wezwany do ich uzupełnienia.

29.08.2023