Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

WYDANIE DUPLIKATU KARTY DUŻEJ RODZINY (OGÓLNOPOLSKIEJ)

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku (druk do pobrania https://www.gov.pl/web/rodzina/dokumenty-potrzebne-do-zlozenia-wniosku) oraz:

  • dowód wniesienia opłaty za wydanie duplikatu karty w wysokości 9,56 zł za każdy duplikat,
  • oświadczenie o braku możliwości zwrotu karty (w przypadku utraty karty).

Komórka organizacyjna

Biuro Obsługi Interesantów, ul. Ratuszowa 1, przyziemie, tel. 56 45 10 225, 304, 424 lub Wydział Zdrowia i Spraw Społecznych, ul. Ratuszowa 1, parter, pok. 102, tel. 56 45 10 452, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.


Opłaty

Wydanie duplikatu karty podlega opłacie w wysokości 13,00 zł za każdy duplikat.
Opłatę należy uiścić:

  • gotówką w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Ratuszowa 1, przyziemie, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.00, we wtorki w godz. 7.30 – 16.30, w piątki w godz. 7.00 – 13.00,
  • lub przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP SA 80 1020 5040 0000 6502 0085 9645.

Termin i sposób realizacji

Rozpatrzenie wniosku o wydanie duplikatu karty następuje niezwłocznie po jego złożeniu i uiszczeniu opłaty. Karty są zamawiane za pośrednictwem systemu informatycznego i dostarczane w formie:

  1.  tradycyjnej do Urzędu w terminie 30 dni,
  2.  elektronicznej (w formie aplikacji mObywatewl) - dostępne w chwili przyznania Karty.

Podstawa prawna

  • Ustawa z dnia 5 grudnia 2014 r. o Karcie Dużej Rodziny (Dz. U. z 2023 r. poz. 2424).

Tryb odwoławczy

Nie przysługuje.


Dodatkowe informacje, uwagi

  • Duplikat karty jest wydawany w przypadku, gdy karta została zgubiona, skradziona lub w inny sposób utracona.
  • W przypadku wydania duplikatu dotychczas posiadana karta podlega zwrotowi. W przypadku braku możliwości zwrotu karty osoba składająca wniosek o wydanie duplikatu karty składa oświadczenie o braku możliwości zwrotu karty.
  • Wniosek o wydanie duplikatu karty składa się w gminie właściwej ze względu na miejsce zamieszkania członka rodziny wielodzietnej.
  • Wniosek o wydanie duplikatu karty może złożyć członek rodziny wielodzietnej posiadający pełną zdolność do czynności prawnych.
  • Wniosek można złożyć również drogą elektroniczną za pomocą systemu teleinformatycznego. Szczegółowe informacje dostępne https://empatia.mpips.gov.pl/web/piu/dla-swiadczeniobiorcow/rodzina/karta.
  • Jeżeli zachodzą uzasadnione okoliczności, w szczególności dotyczące sytuacji materialnej lub zdrowotnej rodziny wielodzietnej, na umotywowany wniosek członka rodziny wielodzietnej, możliwe jest zwolnienie z po-noszenia opłaty za wydanie duplikatu karty.

05.02.2024