UDOSTĘPNIANIE DANYCH Z ARCHIWALNYCH ZBIORÓW EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Sposoby dostarczenia dokumentów
- Wizyta w urzędzie
- Listownie, drogą pocztową
-
Faxem -
Formularz elektroniczny
Sposoby odbioru dokumentów
- Osobiście
- Pocztą
-
Elektronicznie
Wymagane dokumenty
Wypełniony formularz (druk) wniosku (do pobrania tutaj lub ) oraz:
- dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o przed-siębiorcy z archiwalnych zbiorów ewidencji działalności gospodarczej,
- pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz dowodem wniesienia opłaty skarbowej.
Komórka organizacyjna
- Biuro Działalności Gospodarczej, ul. Mickiewicza 28/30, I piętro, pok. 9, tel. 56 45 10 266, 405, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.
- Biuro Obsługi Interesantów w Centrum Handlowym „Alfa” ul. Chełmińska 4, parter, tel. 56 45 10 337 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00 (tylko pobranie wniosku do wypełnienia oraz uzyskanie informacji o procedurze).
Opłaty
Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł:
- za wydanie zaświadczenia,
- za złożone pełnomocnictwo.
Opłaty wnoszone są w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 6, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.00, we wtorki w godz. 7.30 – 16.30, w piątki 7.00 – 13.00.
Wpłaty można również dokonać na konto: Urząd Miejski w Grudziądzu, Wydział Finansowy Bank PKO BP SA Nr 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z zaznaczeniem tytułu wpłaty: opłata za zaświadczenie, pełnomocnictwo.
Termin i sposób realizacji
Zaświadczenie wydane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.
Podstawa prawna
- ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
- ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).
Tryb odwoławczy
Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia z archiwalnych zbiorów ewidencji działalności gospodarczej służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza.
Dodatkowe informacje, uwagi
W zaświadczeniu potwierdza się dane z wpisów, które nie zostały przekazane do CEIDG czyli dane o przedsiębiorcach, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011 r. oraz o przedsiębiorcach, w zakresie informacji historycznych o wpisie w czasie, gdy organem ewidencyjnym był Prezydent Grudziądza (t.j. do dnia przekazania wpisu do CEIDG – nie później niż do 31 grudnia 2011 r.).
We wniosku o udostępnienie danych z archiwalnych zasobów ewidencji działalności gospodarczej należy wskazać interes prawny lub przepis prawa, na podstawie którego mają zostać udostępnione informacje.
Ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Grudziądza w zakresie przedsiębiorców aktywnych oraz wykreślonych po 1 lipca 2011 r. przekazana została do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Tym samym Prezydent Grudziądza nie jest już organem ewidencyjnym właściwym dla tych przedsiębiorców.
Informacje o przedsiębiorcach wpisanych do CEIDG dostępne są na stronie: www.biznes.gov.pl.
18.07.2023