Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

WNIOSEK O WYDANIE ZEZWOLENIA NA PRZEPROWADZENIE IMPREZY MASOWEJ

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  1. Wypełniony formularz wniosku (do pobrania tutaj lub ).
  2. Graficzny plan obiektu (terenu), na którym ma być przeprowadzona impreza masowa, wraz z jego opisem, zawierający:
    1. oznaczenie dróg dojścia i rozchodzenia się osób uczestniczących w imprezie masowej, dróg ewakuacyjnych i dróg dojazdowych dla pojazdów służb ratowniczych i Policji,
    2. oznaczenie punktów pomocy medycznej, punktów czerpalnych wody do picia i do celów przeciwpożarowych oraz punktów informacyjnych,
    3. oznaczenie lokalizacji hydrantów przeciwpożarowych, zaworów, przyłączy wody, gazu i energii elektrycznej oraz innych elementów mających wpływ na bezpieczeństwo użytkowników obiektu lub terenu,
    4. informacje o rozmieszczeniu służb porządkowych oraz służb informacyjnych, rozmieszczeniu osób uczestniczących w imprezie masowej i ewentualnym rozdzieleniu ich według sektorów oraz o rozmieszczeniu punktów gastronomicznych i sanitariatów.
  3. Instrukcja postępowania w przypadku powstania pożaru lub innego miejscowego zagrożenia w miejscu i w czasie imprezy masowej.
  4. Program i regulamin imprezy masowej, wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  5. Regulamin obiektu (terenu), wraz z informacją o sposobie udostępnienia go uczestnikom imprezy masowej.
  6. Instrukcja określająca zadania służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
  7. Instrukcja określająca warunki łączności pomiędzy podmiotami biorącymi udział w zabezpieczeniu imprezy masowej.
  8. Terminarz rozgrywek meczów piłki nożnej lub terminarz innych imprez masowych – w przypadku imprez masowych organizowanych cyklicznie.
  9. Informację o:
    1. przewidywanych zagrożeniach bezpieczeństwa i porządku publicznego,
    2. liczbie, organizacji, oznakowaniu, wyposażeniu i sposobie rozmieszczenia służby porządkowej oraz służby informacyjnej.
  10. Zaświadczenia o ukończeniu kursu dla kierowników do spraw bezpieczeństwa imprez masowych, a w przypadku imprezy masowej podwyższonego ryzyka dodatkowo zaświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej – dotyczy osoby wyznaczonej na kierownika do spraw bezpieczeństwa.
  11. Oświadczenie o wpisaniu na listę kwalifikowanych pracowników ochrony fizycznej – osób będących służbą porządkową.
  12. Oświadczenie – informacja o sposobie zapewnienia identyfikacji osób biorących udział w imprezie masowej – w przypadku meczu piłki nożnej lub imprezy masowej podwyższonego ryzyka.
  13. Informacja o zainstalowanych urządzeniach rejestrujących obraz i dźwięk.
  14. Harmonogram udostępnienia obiektu lub terenu uczestnikom imprezy masowej oraz harmonogram opuszczenia przez nich tego obiektu lub terenu, jeżeli regulamin imprezy masowej przewiduje zmienną liczbę osób w czasie jej trwania.
  15. Opinie Komendanta Miejskiego Policji w Grudziądzu, Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Grudziądzu, Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego, Dyrektora Regionalnego Szpitala Specjalistycznego w Grudziądzu, o które organizator imprezy masowej występuje nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy i dostarcza je do Prezydenta Grudziądza nie później niż na 14 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy.
  16. Polisa ubezpieczeniowa, w przypadku imprezy biletowanej.

Komórka organizacyjna

Biuro Obsługi Interesantów, ul. Ratuszowa 1, przyziemie, tel. 56 45 10 225, 228, 304, 424 lub bezpośrednio do Wydziału Bezpieczeństwa i Zarządzania Kryzysowego ul. Strażacka 1, tel. 56 45 10 289 w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.


Opłaty

Za wydanie zezwolenia opłata skarbowa wynosi 82 zł.

Opłatę skarbową można uiszczać gotówką w kasie Urzędu, ul. Ratuszowa 1, przyziemie w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.00, we wtorki w godz. 7.30 – 16.30; w piątki w godz. 7.00 – 13.00 albo przelewem na rachunek bankowy: Urząd Miejski w Grudziądzu, ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP SA Oddział 1 w Grudziądzu konto Nr 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595.


Termin i sposób realizacji

Organizator imprezy masowej składa wniosek o wydanie zezwolenia na przeprowadzenie imprezy masowej nie później niż na 30 dni przed planowanym terminem rozpoczęcia imprezy, a zezwolenie Prezydent Grudziądza wydaje co najmniej 7 dni przed planowanym terminem przeprowadzenia imprezy masowej.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 20 marca 2009 r. o bezpieczeństwie imprez masowych (Dz. U. z 2019 r. poz. 2171 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu w terminie 14 dni od otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

 

11.05.2020