Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

WYMIANA/WYDANIE WTÓRNIKA KRAJOWEGO PRAWA JAZDY

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz wniosku (do pobrania tutaj ) oraz:

  • jedna aktualna, kolorowa fotografia o wym. 3,5 x 4,5 cm (w pozycji frontalnej, bez nakrycia głowy),
  • kserokopia ważnego krajowego prawa jazdy w przypadku jego wymiany lub zmiany danych w dokumencie (do wglądu oryginał),
  • dowód tożsamości (do wglądu).

Komórka organizacyjna

Biuro Obsługi Interesantów, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 6, tel. 56 45 10 398 w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.


Opłaty

Za czynności związane z wymianą prawa jazdy lub wydaniem wtórnika pobierane są następujące opłaty:

  • cena prawa jazdy – 100,00 zł.

Opłaty pobierane są w kasie Urzędu, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pokój 6, w godz. 7.30 – 15.00, we wtorki 7.30 – 16.30, w piątki 7.00 – 13.00 lub na konto: Urząd Miejski w Grudziądzu, PKO BP SA O/1 w Grudziądzu, nr: 80 1020 5040 0000 6502 0085 9645 – „opłata za wydanie prawa jazdy+opłata ewidencyjna”.


Termin i sposób realizacji

W terminie od 14 do 30 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.


Podstawa prawna

  • ustawa o kierujących pojazdami (Dz. U. z 2019 r., poz. 341 z późn. zm.),
  • rozporządzenie Ministra Infrastruktury i Budownictwa w sprawie wydawania dokumentów stwierdzających uprawnienia do kierowania pojazdami (Dz. U. z 2016 r., poz. 231 z późn. zm.).

Dodatkowe informacje, uwagi

14.10.2019