Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

UZUPEŁNIENIE AKTU STANU CYWILNEGO

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

  • wniosek o uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego (do pobrania tutaj  lub ),
  • dowód wniesienia opłaty skarbowej w wysokości 39,00 zł,
  • dokument tożsamości osoby składającej wniosek – do wglądu,
  • jeżeli podstawą uzupełnienia będzie dokument zagraniczny, należy załączyć ten dokument wraz z jego urzędowym tłumaczeniem na język polski. Dokument ten powinien zawierać dane podlegające uzupełnieniu, stwierdzać zdarzenie wcześniejsze i dotyczyć tej samej osoby lub jej wstępnych (np. rodziców),
  • jeżeli uzupełnienie aktu stanu cywilnego ma nastąpić na podstawie materiałów archiwalnych należy załączyć uwierzytelniony odpis lub wypis lub uwierzytelnioną reprodukcję tych materiałów,
  • uwaga! jeżeli akt stanu cywilnego będzie uzupełniany na podstawie polskiego aktu stanu cywilnego nie ma potrzeby przedkładania odpisu takiego aktu,
  • pełnomocnictwo – w przypadku złożenia wniosku przez pełnomocnika.

Osoby uprawnione do złożenia wniosku o uzupełnienie aktu:

  • osoba, której akt dotyczy lub jej przedstawiciel ustawowy,
  • osoba mająca interes prawny, prokurator. 

Komórka organizacyjna

Urząd Stanu Cywilnego, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 5, tel. 56 45 10 371 poniedziałek, środa, czwartek w godz. 7.30 – 15.30, wtorek w godz. 7.30 – 17.00, piątek w godz. 7.00 – 13.30.


Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 39,00 zł za odpis zupełny wydany po uzupełnieniu treści aktu stanu cywilnego.

Opłata skarbowa od złożonego dokumentu stwierdzającego udzielenie pełnomocnictwa dla osoby załatwiającej sprawę (z wyłączeniem pełnomocnictwa udzielanego małżonkowi, wstępnemu, zstępnemu lub rodzeństwu) – 17,00 zł.

Opłatę skarbową można uiścić:

  • w kasie Urzędu ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 6,
  • przelewem na konto Urzędu Miejskiego Wydział Finansowy ul. Ratuszowa 1, 86-300 Grudziądz, PKO BP 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z zaznaczeniem tytułu wpłaty: „opłata za uzupełnienie treści aktu stanu cywilnego – na imię i nazwisko…….”.

Termin i sposób realizacji

Do miesiąca, w sprawach szczególnie skomplikowanych do 2 miesięcy.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 28 listopada 2014 r. Prawo o aktach stanu cywilnego (Dz. U. z 2022 r., poz. 1681.) art. 37,
  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2021 r., poz. 735 ze zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (Dz. U. z 2021 r., poz. 1923 ze zm ).

Tryb odwoławczy

Odmowa uzupełnienia aktu następuje w formie decyzji administracyjnej od której przysługuje odwołanie do Wojewody Kujawsko-Pomorskiego za pośrednictwem Kierownika USC w Grudziądzu w terminie 14 dni od dnia otrzymania decyzji.


Dodatkowe informacje, uwagi

  • Wniosek składa sie w USC, w którym został sporządzony akt podlegający uzupełnieniu.
  • Uzupełnienia aktu zgonu dokonuje Sąd Rejonowy, jeżeli akt zgonu nie zawiera daty lub godziny zgonu.

30.09.2022