Logo BIP
Herb
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta
Urząd Miejski w Grudziądzu

UDOSTĘPNIANIE DANYCH Z ARCHIWALNYCH ZBIORÓW EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Sposoby dostarczenia dokumentów

  • Wizyta w urzędzie
  • Listownie, drogą pocztową
  • Faxem
  • Formularz elektroniczny

Sposoby odbioru dokumentów

  • Osobiście
  • Pocztą
  • Elektronicznie

Wymagane dokumenty

Wypełniony formularz (druk) wniosku (do pobrania tutaj lub ) oraz:

  • dowód wniesienia opłaty skarbowej za wydanie zaświadczenia o przed-siębiorcy z archiwalnych zbiorów ewidencji działalności gospodarczej,
  • pełnomocnictwo udzielone osobie działającej w imieniu wnioskodawcy wraz dowodem wniesienia opłaty skarbowej.

Komórka organizacyjna

  • Biuro Działalności Gospodarczej, ul. Mickiewicza 28/30, I piętro, pok. 9, tel. 56 45 10 266, 405, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.30, we wtorki w godz. 7.30 – 17.00, w piątki w godz. 7.00 – 13.30.
  • Biuro Obsługi Interesantów w Centrum Handlowym „Alfa” ul. Chełmińska 4, parter, tel. 56 45 10 337 od poniedziałku do piątku w godz. 9.00 – 17.00 (tylko pobranie wniosku do wypełnienia oraz uzyskanie informacji o procedurze).

Opłaty

Opłata skarbowa w wysokości 17,00 zł:

  • za wydanie zaświadczenia,
  • za złożone pełnomocnictwo.

Opłaty wnoszone są w kasie Urzędu Miejskiego, ul. Mickiewicza 28/30, parter, pok. 6, w poniedziałki, środy i czwartki w godz. 7.30 – 15.00, we wtorki w godz. 7.30 – 16.30, w piątki 7.00 – 13.00.

Wpłaty można również dokonać na konto: Urząd Miejski w Grudziądzu, Wydział Finansowy Bank PKO BP SA Nr 80 1020 5040 0000 6802 0085 9595 z zaznaczeniem tytułu wpłaty: opłata za zaświadczenie, pełnomocnictwo.


Termin i sposób realizacji

Zaświadczenie wydane jest w terminie do 7 dni od daty złożenia wymaganych dokumentów.


Podstawa prawna

  • ustawa z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego (tekst jednolity Dz. U. z 2023 r. poz. 775 z późn. zm.),
  • ustawa z dnia 16 listopada 2006 r. o opłacie skarbowej (tekst jednolity Dz. U. z 2022 r. poz. 2142 z późn. zm.).

Tryb odwoławczy

Na postanowienie o odmowie wydania zaświadczenia z archiwalnych zbiorów ewidencji działalności gospodarczej służy zażalenie do Samorządowego Kolegium Odwoławczego w Toruniu, w terminie 7 dni od daty jego doręczenia za pośrednictwem Prezydenta Grudziądza.


Dodatkowe informacje, uwagi

W zaświadczeniu potwierdza się dane z wpisów, które nie zostały przekazane do CEIDG czyli dane o przedsiębiorcach, którzy zakończyli wykonywanie działalności gospodarczej przed 1 lipca 2011 r. oraz o przedsiębiorcach, w zakresie informacji historycznych o wpisie w czasie, gdy organem ewidencyjnym był Prezydent Grudziądza (t.j. do dnia przekazania wpisu do CEIDG – nie później niż do 31 grudnia 2011 r.).

We wniosku o udostępnienie danych z archiwalnych zasobów ewidencji działalności gospodarczej należy wskazać interes prawny lub przepis prawa, na podstawie którego mają zostać udostępnione informacje.

Ewidencja działalności gospodarczej prowadzona przez Prezydenta Grudziądza w zakresie przedsiębiorców aktywnych oraz wykreślonych po 1 lipca 2011 r. przekazana została do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej (CEIDG) prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki. Tym samym Prezydent Grudziądza nie jest już organem ewidencyjnym właściwym dla tych przedsiębiorców.

Informacje o przedsiębiorcach wpisanych do CEIDG dostępne są na stronie: www.biznes.gov.pl.

18.07.2023